Een helpende hand

Maak kennis met MedEasy

MedEasy helpt zodanig in de apotheek dat de assistente zich volledig kan richten op de kerntaken. Op deze manier zullen er alleen nog patiënten aan de balie komen m.b.t. hulpvragen waarmee assistentes echte patiëntenzorg kunnen bieden.

De laagdrempelige uitgifte automaat

De werkwijze

Zodra de recepten voor patiënten compleet zijn, worden deze door een apotheekmedewerker in de MedEasy geladen. Dit gebeurt snel en gebruiksvriendelijk. Een medewerker legt de zakjes met medicijnen in lege vakken van de MedEasy met de barcode van het recept naar boven.

Wanneer de deuren van MedEasy worden gesloten scant de robot barcodes van desbetreffende recepten. Met deze informatie worden patiëntgegevens, inclusief het 06-nummer opgehaald. Patiënten ontvangen nu een SMS-bericht met daarin een unieke code.

Patiënten die in de apotheek komen voor hun recept hoeven geen volgnummer te trekken om in de rij te staan wat een van de grote ergernissen is van patiënten. In plaats daarvan kan de patiënt direct naar de MedEasy lopen om de, via SMS ontvangen code in te voeren. Ter controle wordt de geboortedatum (zonder jaartal) gevraagd, waarna het recept vrijgegeven wordt.

Een eventuele bijbetaling wordt afgerekend via de beschikbare pin terminal op de MedEasy robot. Ook hier hoeven patiënten dus niet te wachten.

De uitgifte van herhaalmedicatie en OTC producten vindt plaats zonder tussenkomst van een assistente, maar wel in de apotheek, veilig en vertrouwd.

Maar waarom?

Kies voor MedEasy

Keuze en geen wachttijden meer

Met behulp van MedEasy zorgt de apotheek ervoor dat patiënten een keuze hebben; het is niet nodig om in de wachtrij te staan. Met de MedEasy ben je altijd direct aan de beurt. Wil een patiënt toch graag geholpen worden door een assistente kan dit ook. De keuze is aan de patiënt.

Gebruiksvriendelijk

Patiënten zien dat andere apotheekbezoekers zelf hun medicijnen uit de MedEasy halen. De kans is groot dat zij dat de volgende keer ook willen, ze zien immers dat het een snelle en eenvoudige manier is om medicijnen te halen. De MedEasy is door haar gebruiksvriendelijkheid erg laagdrempelig en veilig in de beslotenheid van de apotheek waardoor de patiënt graag gebruik zal maken van de MedEasy.

Patiëntcontact

Doordat de MedEasy zich in de beslotenheid van de apotheek bevindt blijft het contact met patiënten behouden. Men komt gewoon bij u binnen in de vertrouwde apotheek. Hulp is altijd in de buurt.

Hoe en wanneer?

Het onstaan van MedEasy

De werkdruk in een apotheek is hoog tegenwoordig. De MedEasy zorgt voor verlichting van die werkdruk. Een fijne bijkomstigheid is dat patiënten met andere vragen dan het ophalen van medicatie beter geholpen kunnen worden door de assistentes omdat er meer tijd voor hen is. En mocht er sprake zijn van (tijdelijk) personeelstekort door bijvoorbeeld een ziekte op de werkvloer, is dat niet meer direct een enorm probleem. De MedEasy neemt een groot deel van de werkdruk weg bij de assistentes.

De MedEasy is o.a. ontwikkeld omdat er geen laagdrempelige uitgifte automaten waren voor in de apotheek. Vooral oudere patiënten willen hun medicijnen ophalen in de beslotenheid van een apotheek. Ze willen zich veilig voelen door te weten dat er hulp voor hen in de buurt is wanneer iets niet lukt.

Het laden van de bestaande automaten duurt lang. Dit is ook een van de redenen waarom de MedEasy is ontwikkeld. Met de MedEasy gaat het laden een stuk sneller.

De MedEasy is een volledig Nederlands product. Ontwikkeld voor de behoeftes in de apotheken in Nederland.

Voor welke apothekers is MedEasy geschikt?

– De MedEasy is geschikt voor alle apotheken.

– De MedEasy zorgt ervoor dat assistentes zich bezig kunnen houden met patiëntenzorg.

– De MedEasy vervangt de snelbalie en zorgt ervoor dat mensen een keuze hebben.

– MedEasy is een oplossing voor apotheken waar de werkdruk hoog is.

– MedEasy is een oplossing voor apotheken waar de wachttijden hoog zijn.

Maak een afspraak voor een demo

Jouw telefoonnummer: